ام تی پی

رفتن به فروشگاه

نکات مهم درباره نگهداری ماشین لباسشویی که باید بدانید!

 نگهداری ماشین لباسشویی

تا حالا با خودتان فکر کردید اگر ماشین لباسشویی‌تان وجود نداشت چگونه باید از پس این همه  لباس ھای کثیف، چرک و آلوده برمی آمدید؟ اگر تا حالا تکه لباس را با دست شسته باشید میتوانید درک کنید که نگهداری ماشین لباسشویی چقدر مھم و مفید است و نبودنش کارتان را بسیار دشوار میکند. حالا که شما ماشین لباسشویی‌تان لباس ھارا شست و شو میدھد فرض کنید از کار بیوفتد و یا فرسوده شود! دراین صورت علاوه بر اینکه خودتان باید از پس لباس ھای آلوده بربیایید، بایدآماده کلی خرج و ھزینه سنگین باشید؛ اما نگران نباشید، نکاتی ریز اما مھم وجود دارد که اگر آنھارارعایت کنید میتوانید از بسیاری ھزینه ھا که صرف تعمیر دستگاه میشود جلوگیری کنید. پس همراه با ام تی پی کالا باشید!

۶ نکته مهم در نگهداری ماشین لباسشویی

با تمیز نگه داشتن ماشین لباسشویی به عمر آن بیفزایید

 

برای جلوگیری از رسوب زدگی ماشین و تمیز ماندن و نگهداری ماشین لباسشویی درست، از آلودگی ھا، جلوگیری از رشد قارچ ھا، از بین رفتن بوی بد، بھبود کارایی دستگاه، جلوگیری از نشتی. ھرچند وقت یکبار با مواد شوینده مناسب ماشین لباسشوییتان به ھمراه آب داغ شست و شو دھید؛ البته بلافاصله بعد از اتمام کارتان با ماشین، آنرا تمیز نکنید و کمی زمان دھید.

توجه داشته باشید که محفظه ھا و داخل سینی مواد شوینده را به خوبی تمیز کنید و شست و شو دھید چرا که اگر این مواد مدت زیادی داخل محفظه ھا بمانند باعث تشکیل جرم ھا و رسوباتی میشود که سبب مسدود شدن لوله ھا میشود.

از پاکسازی فیلتر، شلنگ، واشر، درب و زھکشی قافل نشوید.

بیشتر بخوانید: بهترین برند ماشین لباسشویی ایرانی و خارجی در سال ۲۰۲۴

آیا شوینده ھا در سلامت دستگاه تاثیر دارند؟

شوینده ھا نقش پررنگی در حفظ سلامت و افزایش عمر ماشین لباسشویی شما دارند. سعی کنید در انتخاب مواد شوینده، موادی را انتخاب کنید که قلیایی یا خشن نباشد تا لباس ھا و قسمتی از لباسشویی آسیب نبیند.

نوع مواد شوینده ای که ما تھیه میکنیم غالبا بستگی به نوع و قیمت ماشین لباس شویی ما دارد. البته یک نکته قابل توجھی وجود دارد که استفاده بیش از حد از مواد شوینده باعث اسیب زدن به لباسشویی میشود.

لباس ھای ما در لباسشویی با اصطحکاک ناشی از برخورد با یکدیگر شسته و تمیز میشود؛ استفاده بیش از حد مواد شوینده باعث ایجاد کف اضافی و مزاحم میشود که باعث کاھش اصطحکاک میشود، ھمچنین میتواند باعث رسوب ماشین، استھلاک و از کار افتادگی شود.

نکته ای ساده اما مھم (نماندن لباس ھا و تاثیر آن در نگهداری ماشین لباسشویی)

یکی دیگر از مواردی که میتواند به ماشین لباس شویی شما آسیب برساند و از عمرش بکاھد، ماندن لباس ھای خیس در ماشین است.

مثلا اگر لباس ھارا شب تا صبح در لباسشویی رھا کنید و به طور مکرر این عادت تکرار شود میتواند باعث رشد لزج روی لباس ھا شود و یا کپک بزند؛ در نتیجه دوباره باید لباس ھارا شست و شو دهیم که این کار زمان بیشتری میبرد و بر ھزینه ی برق تاثیر میگذارد؛ ھمچنین باعث بدبود شدن لباس ھا و لباس شویی غیر بھداشتی و آلوده می شود.

به ظرفیت ماشین توجه کنید

ھر ماشین لباسشویی با یک ظرفیتی تولید شده است که اگر بیش از حد تعیین شده پر شود باعث آسیب به واشر دستگاه میشود؛ ھمچنین سبب چروک شدن لباس ھا ھنگام خشک شدنان در ماشین و آسیب به یاتاقان میشود.

برای اینکه مطمئن شوید به ماشین لباسشوییان فشار زیادی وارد نمیکنید، مقدار ظرفیت نوشته شده را از روی ماشین لباس شویی بخوانید و از آسیب به موتور دستگاه جلوگیری کنید.

اگر میخواھید روفروشی، پتو و رو تختی ھای ضخیم و حجیم را شست و شو دھید میتوانید آنھا را به خشک شویی بسپارید.

بیشتر بخوانید: آموزش تمیزکردن و رفع سوختگی اتو بخار (نکات جلوگیری از سوختگی)

تاثیر باز گذاشتن درب در نگهداری ماشین لباسشویی

شاید دیده باشید که معمولا بعد از شسته شدن لباس ھا در ماشین لباسشویی باز است. بعضی از مردم اعتقاد دارند که باز نگه داشتن در ماشین باعث ایجاد آلودگی و کثیفی در داخل ماشین میشود، اما اگر درب ماشین را ھا بلافاصله بعد از اتمام کار ببندید درست نمیباشد.

راھکار درست این است که درب ماشین لباسشویی را فقط به مدت ١۵ تا ٣٠ دقیقه باز بگذارید؛ چراکه این کار سبب از بین رفتن رطوبت ھا و میکروب ھا میشود.

اگر ھم نمیخواھید درب را باز بگذارید، بعد از ١۵ الی ٣٠ دقیقه بعد از شست شو لباس ھا، میتوانید با یک حوله تمیز داخل دستگاه را خشک کنید.

مکان قرار گیری ماشین نکته ای مھم

اگر ماشین لباسشویی را در مکانی مرطوب یا مکانی که آب به آن میرسد نگه داری کنید، به مرور زمان آسیبی جدی به آن وارد میشود؛ زیرا که اگر به بدنه اش رطوبت برسد باعث اتصالی شدن سیستم دستگاه میشود و در نتیجه بدنه ماشین برق پیدا میکند؛ پس اگر سرتان برای تعمیر ماشین لباسشویی و ھزینه ی سنگین درد نمیکند این نکته را رعایت کنید. ترجیحا یک پریز جداگانه و مستقل هم برای آن در نظر بگیرید.

منابع انگلیسی:

How to Clean a Washing Machine for Fresh Clothes and Linens (bhg.com) .1

How to Clean a Washing Machine in 30 Minutes or Less | Architectural Digest .2

How to Clean Your Washing Machine the Right Way (marthastewart.com) .3

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *